Crocodile Trophy 2008
Belgian Power in Actie! PDF Print E-mail

 
Verslag rit 5: Chillagoe - Chillagoe (UPDATE!) PDF Print E-mail

Rit 5: Chillagoe - Chillagoe 

 Luc had 3 lekke banden te verwerken deze rit! De laatste 5km van de rit fietste hij op zijn velg verder wegens geen materiaal meer! Bart had vandaag een zware dag. Maar dat is maar normaal na de knappe prestatie van gisteren. BelgianPower eindigde gegroepeerd.

In de rubriek Crocodile trophy LIVE kan je de verslagen van de voorbije 4 ritten lezen! 

 Rituitslag 

 

53

11

Luc Gielen

+ 55.15

54

17

Kristof Vanspauwen

+1.01.57

55

24

Bart Decroubele

+1.01.57 

 G.C

42

9

Luc Gielen

+ 4.49.35

44

21

Bart Decroubele

+5.04.41

51

14

Kristof Vanspauwen

+5.49.11

 

 ‘FLAT STAGE ON A GOOD ROAD’ ofte vlammen geblazen!

Na een snurkvolle nacht relaxed ontwaken daar er niet verhuisd dient te worden. Kim, Jan en Walter hebben nu een moment van verpozing daar support tijdens deze etappe niet toegestaan is. Kim mag mee met een officiële supportcar om wat foto’s en filmbeeldjes te schieten. Jan kan wat bijslapen ... de voorbije nacht heeft hij een rustiger maar ongemakkelijk plekje opgezocht en dit bood niet echt het verhoopte resultaat. Walter gaat de omgeving wat verkennen. De camping biedt in de loop van de dag nog mogelijkheid tot wassen. Onze Gonso en Lafuma kleding is echt wel aan een sopje toe.

Om 09u neemt een official car ons zowat 2 km op sleeptouw, eenmaal op gravel kan de hel losbreken. Ikzelf kan me handhaven in de 2de groep tot aan het keerpunt. Bart en Kristof volgen wat verderop. Als de toppers even versnellen wordt het aanklampen al snel lossen. Het ziet er naar uit dat Peter Geldhof mijn maatje zal worden van de rest van de dag.  Vermits na het keerpunt het weer 50 km op dezelfde weg terug verloopt kan eenieder de voorsprong op een volgend groepje inschatten.  Achtereenvolgens volgen Eric Vanderaerden, Guy Lemmens, Patrick Vangelder, Bart en Kristof, Erik Goeleven al op enige afstand. Peter en ikzelf zullen dus de klus moeten klaren. We pikken nog een paar bikers op en laten ze prompt achter. Alles verloopt naar wens tot zowat 1 km van depot 3 op 25 km van de finish. Eerste lekke band, Peter alleen verder, bandenwissel verloopt niet echt vlotjes ... Terug alleen op pad ... tot zowat 3 km verder de band weer leegloopt.  Wissel ... laatste reserveband moet er aan geloven. Ondertussen is Eric al voorbijgereden ... het gaat moeizaam daar hij nu wel zelf moet werken ;-). Nu maar achtervolgen geblazen! Op zowat 7 km van het eind Eric terug in’t vizier ... en weer goed op dreef! Tot er weer een band leegloopt alle hoop op een degelijke prestatie wegblaast! Geen reserveband meer, geen externe assistentie toegestaan ..... dit wordt dus nog kilometers lang lopen! Guy passeert en blaast wat extra lucht in de band mbv een CO2 patroontje. Het is vechten tegen de bierkaai .... het volstond voor 500 meter. Dan maar noodgedwongen verder op een velg met platte band! 6 km aan 17 tot 20 km/u met een zwiepend achterwiel. Ik durf er niet aan te denken als het achterwiel begeeft. Roel Paulissen komt op in mijn gedachten .... hij beëindigde ook een etappe in de Cape Epic op een velg zonder band. Zo fietsen ontlokt wel heel wat bekijks en levert heel wat bemoedigende woordjes op. We halen de finish .... met een ongeschonden wiel! Dit DT Swiss wiel heeft nu wel zijn sterkte bewezen. Ondanks de lichtheid, met oa DT Swiss 190 naaf, oersterk! Yvan (Guru Sport) mag gerust fier zijn op product en wielenbouwer. 5 km over gravel, 1 km over asfalt ... op een lekke band gaf dit wiel geen krimp. Als een Zwitsers uurwerk ... feilloos!!!

Wat later komen Bart en Kristof zij aan zij over de eindmeet ...  We zien er allen behoorlijk gehavend uit ... en dat na een ‘flat stage on a good road’??? We moeten de hel nog induiken .... het laat de ergste averij vermoeden. 
 
Verslag rit 4: Gunnawarra Lagoon - Chillagoe PDF Print E-mail

GUNNAWARRA LAGOON gaf ons een idyllische maar frisse en vochtige overnachtingsplaats. Lafuma slaapzakken behoedden ons van een kille nacht. 5u00 ... de eerste ritssluiting is hoorbaar .... een half uurtje later haalt trompetgeschal allen uit een schoonheidsslaapje. Anderhalf uur staat de start van een ‘long but flat stage’ te wachten. Tussen depot 1 en 3 staat er wel een ruw, stenig parkoer te wachten van zowat 50 km.

Lees meer...
 
Verslag rit 3: Koombooloomba Dam - Gunnawarra Lagoon PDF Print E-mail

‘This is a very hard stage with steep climbs ....’

We laten het startgeweld voor wat het is ... gezien de moeilijkheidsgraad van deze etappe. Na 12 opwarmkilometers wachten ons  35 ‘Powerline’kilometers. Gerhard omschrijft dit als volgt: This is a very rough section with downhills and climbs! Na zowat 25 van deze ruwe kilometers komen Bart en Kristof mij vervoegen. De Belgian Power trein op de rails ... Het parcours heeft hoegenaamd niets weg van rails. Gerhard plaatste her en der terecht waarschuwingsborden. Tijdens een gevaarlijke afdaling wou een steen van geen wijken weten .... ik dus grandioos over kop. Kneuzingen aan beide knieën, rechterheup een flink deukje. Totaal niets in vergelijking met Jos Lenaerts van team ASPA: sleutelbeenbreuk.  Het dijbeen van Amerikaan Jason Asay  diende gehecht te worden ... Een ware veldslag!

Lees meer...
 
Verslag rit 2: Irvine Bank - Koombooloomba Dam PDF Print E-mail

It’s one of the ‘easier’ stages of the Crocodile Trophy wit more than 50% asphalt road, slightly hilly, slightly downhill .....

Dit geeft al op voorhand aan dat er razendsnel gereden zal worden. Bart kiest voor een  eigen tempo ... wat achteraf een wijs besluit blijkt te zijn. Een losgeslagen peleton dat over gravelpaden dendert tegen meer dan 40 km/u is om problemen vragen. Zichtbaarheid wordt tot nul herleid, opvliegende stenen geven een aluminium, carbonnen en titaniumconcert ten beste, verloren drinkbussen vliegen in het rond  ... gekkenwerk ten top! Kristof sluit aan bij Bart, ikzelf neem wat gas terug en neem later een tweetal Belgen en een zwijgzame Zwitser op sleeptouw. Velen blijken zich later vergaloppeerd te hebben .... een na een zien we bikers terug. Zij pogen nog aan te sluiten maar snel breekt het veertje. Tot m’n grote consternatie is niemand van mijn metgezellen bereid z’n steentje bij te dragen. Uitwijken naar rechts om iemand anders te laten overnemen resulteerde in .... een uitwijken naar rechts van allen. Dit kan toch niet waar zijn!  Dit geknoei resulteert even voor depot2 in een missen van en wegwijzer.

Lees meer...
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 Volgende > Einde >>

Pagina 3 van 4
Powered By Granville Bikes en D'Store